Vanliga Frågor (FAQ)

Översättningar från svenska till andra språk

Vi har använt automatisk översättning på en del av texterna på den här webplatsen. Detta innebär att en del översättningar blir lite konstiga. Vi hoppas på er förståelse för detta. Om ni har frågor eller något är oklart så maila oss gärna så ska vi försöka hjälpa er så snabbt som möjligt.

Återförsäljare

Under 2019/2020 kommer vi utöka samarbetet med potentiella återförsäljare.
Redan nu kan hälsokostbutiker och terapeuter kontakta oss för mer information.

Handla gärna hos våra trevliga och kompetenta återförsäljare vi redan samarbetar med! Dessa hittar ni under fliken ”återförsäljare”.

Vår mailadress är:
info@functiooptima.se

Vad betyder V när man köper Functio V Optima Vitalitet

Vi kommer byta logga på Vitalitetsetiketten under 2020 till endast Functio V Optima där V står för Vitalitet. Samma ingredienser men lite ändrad logotyp.

Min beställning har inte dykt upp.

Vi får i vissa undantagsfall räkna med längre leveranstider, t.ex. vid helgdagar, då PostNord har svårt att hinna med. Functio Optima skickar dock som vanligt beställningar gjorda måndag till fredag, innan kl. 12.00, samma dag. Har beställningen inte kommit inom 10 arbetsdagar ber vi er maila oss så vi kan åtgärda detta.

Hur gör jag för att beställa produkter när jag bor utanför Sverige?

SVAR: Klicka på den produkt du vill köpa. Därefter går du vidare till PayPal eller kortbetalning.

Om jag beställer från ett annat land än Sverige. Vilka regler gäller då?

MOMS-Alla priser anges inklusive svensk moms på 12%. Eventuell moms som kan tillkomma i andra länder än Sverige, betalas av kunden.

TULLAVGIFTER -Kunder som beställer från andra länder än Sverige kan vara skyldiga att betala tullavgifter. Tullavgift är inte inkluderat i priset och redovisas inte innan du bekräftar ditt köp. Eventuell tullavgift betalas av kunden till tullen i det land som vi levererar till.

Betalning – All betalning från andra länder än Sverige sker med PayPal eller kortbetalning.

Hur gör jag för att beställa produkter när jag bor i Finland?

SVAR: Välj Finska flaggan högts upp på sidan. Därefter klickar du som vanligt på köp på den produkt du vill ha. Du väljer därefter PayPal eller kortbetalning och följer anvisningarna.

Vad är rekommenderad dagsdos för era produkter?

Dagsdosen för våra produkter är 2 tabletter/kapslar per dag. Tabletterna kan med fördel tuggas om man har svårt att svälja dem hela. Om man har känslig mage kan man ta tabletten i samband med måltid, samt börja med en tablett av Vitaliteten per dag, för att sedan öka till vanlig dagsdos.

Hur stora är tabletterna och kapslarna?

Vitalitet är en tablett som är ca 13 mm breda och 3 mm hög. Tabletten går utmärkt att tugga.

Rödbeta Lingon Tranbär är en kapsel som är ca 19 mm lång och ca 6 mm hög.

Jag har fått produkterna men det har inte kommit någon faktura.

SVAR: All betalning via faktura sker via Klarna. Kontakta deras kundtjänst vid eventuella frågor. Den vanligaste orsaken till att fakturan inte kommit fram är att man inte fyllt i sin mailadress korrekt.

Kan jag äta era produkter om jag lider av en sjukdom/åkomma eller äter viss medicin?

SVAR: Vid frågor rörande användandet av våra produkter vid diverse sjukdomstillstånd, samt vid intag med läkemedel, får vi be dig rådfråga din behandlande läkare. Vi varken kan eller får komma med medicinska yttranden. Det finns över 6000 mediciner registrerade i FASS och det går inte att ge individuell information kring hur man kan kombinera dessa med kosttillskott.

Har du fått en kampanjkod?

Tryck på köp under de produkter du vill köpa. Välj sedan ”visa varukorg”. Vid ”kupong” skriver du in koden du fått och klickar sedan på ”använd kupong”. Summan ändras då till det rabatterade beloppet. Fortsätt sedan till Klarna eller PayPal.

Svar på frågor under diverse annonser?

Har du frågor angående t.ex. våra produkter, transporter, rabatter, mm, ber vi er mejla vår kundtjänst på info@functiooptima.se. Kika gärna på FAQ eller på vår e-handelssida, då de flesta svar redan står att finna där.
Ibland vill man gärna ställa frågor under våra  annonser på sociala medier, t.ex. Facebook. Vi hinner dock tyvärr inte att att återkoppla till var och en i annonser då vår kundtjänst endast jobbar via mejl.

Hur lång tid brukar det ta innan man känner någon effekt?

Det är väldigt individuellt. Kunder brukar dock berätta att de får effekt efter en till sex månader.

Har ni abonnemang så att det kommer fler produkter automatiskt?

Nej! Vi använder oss inte av abonnemang över huvud taget. När man vill köpa fler produkter så får man beställa vid varje enskilt tillfälle.

Om du inte får svar vid beställning eller via mailformuläret.

Det är vanligt att fel mailadress har angetts vid beställning eller vid en fråga via formuläret. Kontrollera även er skräpmail då det ibland kan hända att svaren hamnar där.

Jag vill ändra i min varukorg men kommer inte åt den

Ibland kan det vara problem med vissa webbläsare att gå in direkt på varukorgen för att redigera. Prova då att klicka på köp under en produkt och välj sedan visa varukorgen. Då kan man redigera antal eller ta bort med krysset.

Hur beställer man produkter via er sida?

Man beställer våra produkter via hemsidan och vi har samarbete med PayPal, Klarna och Stripe som sköter all betalningshantering.
Klicka på köp under de produkter du vill köpa. Fortsätt sedan till Klarna, PayPal eller kortbetalning. Fyll i dina uppgifter och välj betalningssätt. Bekräfta köp för att slutföra din beställning.