Vanliga Frågor (FAQ)

 

Återförsäljare

Under 2019 kommer vi initiera samarbete med potentiella återförsäljare.
Redan nu kan hälsokostbutiker, terapeuter, mfl kontakta oss för mer information.

Vår mailadress är:
info@functiooptima.se

 

Min beställning har inte dykt upp.

Vi får i vissa undantagsfall räkna med längre leveranstider, t.ex. vid helgdagar, då PostNord har svårt att hinna med. Functio Optima skickar dock som vanligt beställningar gjorda vardagar, innan kl. 14.00, samma dag. Har beställningen inte kommit inom 8-10 arbetsdagar ber vi er maila oss så vi kan åtgärda detta.

 

Hur gör jag för att beställa produkter när jag bor i Norge?

SVAR: Välj Norska flaggan högst upp på sidan. Därefter klickar du som vanligt på köp på den produkt du vill ha. Du kommer automatiskt till Klarna Checkout för Norge när du väljer ”till kassa”.

 

Hur gör jag för att beställa produkter när jag bor i Finland?

SVAR: Välj Finska flaggan högts upp på sidan. Därefter klickar du som vanligt på köp på den produkt du vill ha. Du kommer automatiskt till Klarna Checkout för Finland när du väljer ”till kassa”.

 

Vad är rekommenderad dagsdos för era produkter?

Dagsdosen för våra produkter är 2 tabletter/kapslar per dag. Tabletterna kan med fördel tuggas om man har svårt att svälja dem hela. Om man har känslig mage kan man ta tabletten i samband med måltid, samt börja med en tablett av Vitaliteten per dag, för att sedan öka till vanlig dagsdos.

 

Hur stora är tabletterna och kapslarna?

Vitalitet är en tablett som är ca 13 mm breda och 3 mm hög. Tabletten går utmärkt att tugga.

Rödbeta Lingon Tranbär är en kapsel som är ca 19 mm lång och ca 6 mm hög.

 

Jag har fått produkterna men det har inte kommit någon faktura.

SVAR: All fakturering sköts av Klarna. Kontakta deras kundtjänst 08-120 120 00 vid eventuella frågor. Den vanligaste orsaken till att fakturan inte kommit fram är att man inte fyllt i sin mailadress korrekt.

 

Kan jag äta era produkter om jag lider av en sjukdom/åkomma eller äter viss medicin?

SVAR: Vid frågor rörande användandet av våra produkter vid diverse sjukdomstillstånd, samt vid intag med läkemedel, får vi be dig rådfråga din behandlande läkare. Vi varken kan eller får komma med medicinska yttranden. Det finns över 6000 mediciner registrerade i FASS och det går inte att ge individuell information kring hur man kan kombinera dessa med kosttillskott.

 

Har du fått en kampanjkod?

Tryck på köp under de produkter du vill köpa. Välj sedan ”visa varukorg”. Vid ”kupong” skriver du in koden du fått och klickar sedan på ”använd kupong”. Summan ändras då till det rabatterade beloppet. Fortsätt sedan till kassan (Klarna).

 

Svar på frågor under diverse annonser?

Har du frågor angående t.ex. våra produkter, transporter, rabatter, mm, ber vi er mejla vår kundtjänst på info@functiooptima.se. Kika gärna på FAQ eller på vår e-handelssida, då de flesta svar redan står att finna där.
Ibland vill man gärna ställa frågor under våra  annonser på sociala medier, t.ex. Facebook. Vi hinner dock tyvärr inte att att återkoppla till var och en i annonser då vår kundtjänst endast jobbar via mejl.

 

Har ni abonnemang så att det kommer fler produkter automatiskt?

Nej! Vi använder oss inte av abonnemang över huvud taget. När man vill köpa fler produkter så får man beställa vid varje enskilt tillfälle.

 

Om du inte får svar vid beställning eller via mailformuläret.

Det är vanligt att fel mailadress har angetts vid beställning eller vid en fråga via formuläret. Kontrollera även er skräpmail då det ibland kan hända att svaren hamnar där.

 

Jag vill ändra i min varukorg men kommer inte åt den

Ibland kan det vara problem med vissa webbläsare att gå in direkt på varukorgen för att redigera. Prova då att klicka på köp under en produkt och välj sedan visa varukorgen. Då kan man redigera antal eller ta bort med krysset.

 

Hur beställer man era produkter?

Man beställer våra produkter via hemsidan och vi har samarbete med Klarna som sköter all fakturering.
Klicka på köp under de produkter du vill köpa. Fortsätt sedan till kassan (Klarna). Fyll i dina uppgifter och välj betalningssätt. Bekräfta köp för att slutföra din beställning.